Uitslagen zee 2022

Sinterklaaswedstrijd

Zondag 27 november onze jaarlijkse Sinterklaas wedstrijd gehouden ism NIPRO hengelsport op het mooie strand van Groote Keeten.
Met een niet al te beste weersverwachting toch 42 man aan de start ?? Wind en regen vielen achteraf gelukkig mee.
Na terugkeer in de Kolfweid werden we blij verrast met de komst van Sinterklaas.
Sinterklaas deed dit jaar ook de tombola die uiteraard zoals u dat van ons gewend bent er weer gelikt uit zag. Een aantal deelnemers moesten uiteraard bij Sint komen en kregen allen wijze woorden en een leuk presentje.
De wedstrijd zelf werd gewonnen door onze Klaas Winter met 16 vissen en 369cm.
Gevolgd door Nico Tessel en Bert Heukels beide van het NIPRO team
Bij de korpsen ging de winst naar gelegenheid korps “de van alles watjes”
2e Zeevisteam Engelhart Hengelsport, 3e team Seagull.
Deelnemers bedankt en tot volgend jaar. Voor de leden tot 18 december de jaarlijkse kerstkoppel.
Ps: voor mensen die het leuk vinden om eens mee te doen met 1 van onze clubwedstrijden komend jaar als introducé, houdt onze FB pagina en website in de gaten binnenkort volgen de data en geef je op.

Snertwedstrijd

Vandaag weer de jaarlijkse snertwedstrijd gevist ism NIPRO hengelsport. Hier kijkt menig visser reikhalzend naar uit vanwege de lekkere snert na afloop. Een strakke ZW 6 wind maakte de visserij niet makkelijk vandaag.
De Zeebaars liet het vandaag grotendeels af weten en de target vis werd maar weer eens bot.
Bij de korpsen was team Seagull vandaag de sterkste gevolgd door NIPRO en op een derde plaats de van alles WATJES.
Individueel pakte Jasper van der Aar vandaag het potje met 11 visjes 248cm
2e Maurice Heddes 157cm
3e Dennis Cornielje 149cm
Rest ons te zeggen bedankt voor de mooie en gezellige dag vandaag en hopelijk tot ziens op onze mooie Sinterklaas wedstrijd op 27 november op Groote Keeten.

Engelhartwedstrijd

Vandaag als vereniging ism Engelhart hengelsport de voorjaarswedstrijd georganiseerd op het mooie strand van Groote Keeten. Hierbij een deel van de uitslag. Bij de korpsen ging de winst naar Westkapelle 1 top gevist mannen gefeliciteerd. De vangsten waren helaas niet al te best maar toch kunnen we terug kijken op een zeer geslaagde dag en we hopen jullie volgend jaar weer te zien. Gefeliciteerd aan alle winnaars.

Koppelwedstrijd

Wat hebben wij toch een prachtige hobby, met een 23 vissers het strand van Petten onveilig gemaakt afgelopen zondag.
Het begon donker, de oosten wind maakte het gek genoeg niet al te koud maar de zon was een welkome verschijning later in de ochtend.
De vis was er ook, anders dan de berichten aangaven, zelfs in mooie aantallen. iedereen had vis, met name de botten lieten zich verleiden, maar ook de schar was aanwezig. Wijting en gul werd ook gevangen , zelfs een maatse zeebaars melde zich. Kortom een mooie visdag voor alle deelnemers aan onze verlate koppelwedstrijd voor alleen leden.
In totaal toch een kleine 220 vissen gevangen , wat natuurlijk druk na besproken moest worden in de Kolfweid in Callantsoog. Hier had de vereniging gezorgd voor koffie met gebak en een leuke prijzentafel waar elke deelnemer naar huis ging met een vlees of vispakket.
Ron Gatowinas bedankt voor het regelen van deze uitgebreide prijzentafel, John Beun wederom bedankt om het meten van de vis op je te nemen ondanks jouw blessure...denk dat iedereen met plezier terug kijkt naar deze leuke gezellige wedstrijd.
Op naar de rest van het seizoen, de wedstrijdagenda staat op onze website.
Wil je een keer meedoen of kennismaken met het strandvissen..? Geen probleem, er is altijd iemand die jou kan introduceren en zo net als ons kan laten genieten op de mooiste stranden van Nederland.
tot snel aan de waterkant