Uitslagen Zee 2016

3e koppel Poul Verhagen en Bertus van Wendel

Prijzentafel kerst 2016

Zondag 11 december

is de jaarlijkse kerstkoppel wedstrijd weer gevist . Dit maal voor de eerste keer op het strand van Petten waar we het komende jaar ook de NIPRO wintercompetitie gaan vissen.Het was prima weer met een west zuidwesten wind kracht 4/5. Het water mooi "dik"en een goede branding. Vooraf werd er al gespeculeerd dat het niet zo eenvoudig zou zijn om een vis te verschalken . Om half tien gooiden de 26 vissers hun onderlijnen in het water en bleek al snel dat het inderdaad niet eenvoudig was om de vis te vinden. Op de lage nummers moest je toch echt wel een beetje kunnen gooien om wat te vangen.Het waren voornamelijk botjes en wijtingen die gevangen zijn er is ook nog een meun en wat zeebaars gevangen en Harry wist nog een zeenaald op te dreggen van 13 cm. . In totaal 67 vissen met 26 man.

Na de wedstrijd zijn we afgereisd naar de Kolfweid te Callantsoog waar traditiegetrouw een mooi Kerstbrood klaar stond .Terwijl de wedstrijdcommissie zich met de uitslag van de kerstkoppel bezig hielden werd Hennie door de voorzitter nog even in het zonnetje gezet voor alles wat ze op de achtergrond voor de vereniging heeft betekend het afgelopen jaar . De uitslag van de koppelwedstrijd is als volgt:

1e Harry Timmer 2.31m en Gerard Oltmans o.20m
2e Cees Ottens 1.25m en Ab Tot 0.87m
3e Poul Verhagen 1.84m enBertus van Wendel 0.28m
4e Ron Gatowinas 0.85m en Bram Kooij 0.70m
5e Marcel Muntjewerf 1.54m en Rens de Jong 0m
6e Teun Leeuwekamp 1.09m en Willem Jong 0.29m
7e John Beun 1.08 m en Andre de Ruiter 0.18m
8e Tom v/d Pol 0.93 m en Hans de Wit 0 m
9e Kees Timmer 0.49 m en Peter van Toledo 0m
10e Anton Pfeiffer 0.48 m en Theo van Ewijk 0 m
11e Aad Slotenmaker 0.42 m en Piet Geense 0 m
12e Frans Bos 0 m en Dennis Cornielje 0m
13e Gerrit Bruin 0m en Jos van Stralen 0m

Verder is de uitslag van de zomercompetitie bekend gemaakt :

1e Gerard Oltmans met 20 wedstrijdpunten en 9.40 m vis
2e Ab Tot met 34 wedstrijdpunten en 7.84 m vis
3e Poul Verhagen met 43 wedstrijdpunten en 6.91 m vis

De volledige uitslag van de competitie staat elders op deze site.
Rest mij nog een ieder hele fijne feestdagen toe te wensen en wij hopen iedereen weer te zien op 22 januari bij de eerste NIPRO wintercompetitie wedstrijd op het strand van Petten.

De Wedstrijd commissie

De Sint Nicolaas wedstrijd 2016

Eerste korps Team Eagle

1e Prijs Bert Heukels van het Eagle team

2e Prijs Bas Hollander van het Nipro team

3e prijs Harry Timmer van het Snoek2 team

Sint Nicolaas met Paul Blanken

Afgelopen zondag 27 november

hebben we de jaarlijkse Sint Nicolaas wedstrijd gevist te Groote Keeten. De omstandigheden waren dit jaar in vergelijking met andere jaren fantastisch. We hadden meer dan 100 deelnemers en dat is een hele tijd geleden dat we zoveel mensen naar het strand kregen.Er was de hele week door verschillende mensen voorgevist en de berichten waren allemaal positief over de aantallen vis die we konden vangen . Er werd gestart om half tien en van mijn plek zag ik na 5 minuten al een mooie baars op de kant komen gevangen door Willem Jong.Bij mij in de buurt was het de eerste 30 minuten toch nog vrij rustig en daarna kwamen ook de eerste visjes op de kant mijn buurman met een mooie bot en ik begon met twee wijtinkjes op grote afstand. Dit was al voorspelt door de mannen die deze week hadden voorgevist als je ver kunt gooien kun je bij de wijting komen . Het werd uiteindelijk dan ook een niet te vergeten wedstrijd dag met meer vis dan we ooit hebben gevangen van het strand. Er is in totaal meer dan 204 meter vis gevangen waarvan de meeste wijting. Een dag om niet te vergeten dus met 100 man 972 vissen.Het was natuurlijk ook weer plekkerig waar je normaal voor de opgang altijd vis vang zat nu veel minder , de vis was ook niet voor iedereen te bereiken je moest ver kunnen gooien maar dan ook niet te ver van de bank staan anders kwam je er nog niet. Zelf kon ik het gelukkig dit keer wel bereiken en werd winnaar in het A vak . Algeheel winnaar is Bert Heukels van het Eagle team geworden met 10.52 meter en 55 vissen in het C vak hij bleef Gerard Oltmans net 1 vis voor en 60 centimeter. Tweede overall Bas Hollander van het Nipro team met 53 vissen en 9.82 meter. Derde Harry Timmer 40 vissen en 7.22 meter.Er was dus een hoop werk voor de meetploegen wij bedanken deze mensen dan ook hartelijk voor hun inzet.Na de wedstrijd kwam Sint Nicolaas ook nog even naar de Kolfweid om een paar mensen naar voren te laten komen.De wedstrijd bij de korpsen is gewonnen door het Eagle team met 14 wedstrijdpunten klasse gevist mannen. Tweede bij de korpsen was het Nipro team met 26 wedstrijdpunten en derde het korps van Rik met 38 wedstrijdpunten. De gehele uitslag is elders op deze site te vinden. Al met al een prachtige wedstrijd met een hele mooie prijzen tafel verzorgd door NIPRO HENGELSPORT , bedankt en tot de Kerstkoppelwedstrijd.

13 november

Vandaag alweer de laatste competitie wedstrijd gevist op het strand te Groote Keeten. Met 24 deelnemers en de goede omstandigheden . Ondanks matige vooruitzichten van de mensen die voorgevist hadden en de koude oostenwind afgelopen week werd er toch hier en daar een visje gevangen. Ik hoorde dat Ab Tot zelfs in een haal drie zeebaarzen wist binnen te takelen dit zal niet gauw nog een keer gebeuren Ab. De winnaar vandaag,John Beun wist 9 vissen te vangen met in totaal 2.33 meter hiermee bleef hij Poul Verhage met 31 centimeter voor, gefeliciteerd mannen.De rest van de uitslag wordt tijdens de kerstkoppel wedstrijd bekend gemaakt . Volgende wedstrijd de Sint Nicolaas wedstrijd op 27 november geeft u allen op.

De Snert wedstrijd 2016

Eerste korps Snoek 2

2e korps Hendrik Molenvliet van YZZV 1

Ron en Bertus met de verloting

De overall winnaar Willem Jong met de andere twee vakwinnaars Gertjan v/d Voort en Tom v/d Pol

10 oktober

Zondag 9 Oktober was de jaarlijkse Snertwedstrijd te Groote Keeten . Deze wedstrijd wordt door de Snoek georganiseerd in samenwerking met Hengelsport Heerhugowaard in de altijd drukke maand oktober. Het weer was echt prachtig maar op voorhand waren de voorspellingen van de vissers niet echt positief.
Dit mede doordat er de dag ervoor door een deel van de vissers was gevist in Katwijk waar erg veel vuil aanwezig was en weinig vis was te vangen. Daarom nu na een week oostenwind moest er nog maar afgewacht worden wat de dag zou brengen. Na het startsignaal werd het echter snel duidelijk dat het hier anders was ik had amper mijn hengel neergezet toen ik 3 plekken verder al een knappe baars op de kant zag komen. Het zat dus weer heel anders als gedacht werd door de kenners oostenwind met bijna geen branding maar evengoed zeebaars, dit ging nog een goede 3 kwartier door tot het wat stil viel. Er zijn volgens mij het eerste uur zeker bij mij in het begin van het A vak de meeste vissen gevangen. Later toen er ook verder gegooid werd bleek er van vuil gelukkig ook geen sprake en het de laatste anderhalf uur kwam er weer wat vis naar boven. Het eindresultaat was prachtig 3 vak winnaars die meer dan 2 meter vijftig weten te vangen dat zijn toch mooie berichten.Uiteindelijk werd Willem Jong overall winnaar met 3 meter in vak B Gertjan van der Voort 2e met 2 meter 74 en 3e Tom van der Pol in het A vak met 2 meter 67. Bij de korpsen bleek het ook ongemeen spannend De winnaar was bekend dat is De Snoek 2 geworden met 16 wedstrijdpunten maar voor de tweede plaats waren er twee gegadigden met beiden 18 wedstrijdpunten , het korps van Nipro en het Korps YZZV 1 beiden hadden ook dezelfde hoeveelheid vissen gevangen waarna de centimeters uitslag moesten bieden deze strijd werd gewonnen door YZZV 1 die 6 centimeter meer wisten te vangen dan Nipro op een totaal van 7.44 meter. Verder was het de eerste keer dat er gebruik gemaakt werd van onze nieuwe locatie Kolfweid te Callantsoog , dit tot volle tevredenheid van iedereen en werd er traditie getrouw natuurlijk snert gegeten. Verder eigenlijk 1 minpuntje deze dag er is bij de prijsuitreiking een fout in geslopen bij het optellen en werd Frans Bos de 15e plek ontnomen dit wordt met de Sint Nicolaas wedstrijd rechtgezet Frans.

18 september

Vandaag gevist op het strand te Groote Keeten. Op de dag na het Nederlands Kampioenschap weer een competitiewedstrijd op het strand. Er waren vandaag 21 deelnemers en de omstandigheden waren heerlijk. De visserij was heel verschillend achterin het parcours werd voor de wissel al aardig gevangen in het midden wat minder en het beginvak was ook wat plekkerig . Er kwamen vandaag toch heel wat vissen boven water. De winnaar vandaag, Gerard Oltmans deed goede zaken door Peter van Toledo met 2 centimeter voor te blijven hij versterkte hiermee zijn leidende positie. De rest van de uitslag is elders op deze site te vinden . Volgende wedstrijd is 9 oktober dit is de Snertwedstrijd geeft u allen op.

21 augustus

Vandaag is er gevist op de Bierdijk. De omstandigheden waren vooral de eerste twee bar slecht met enorme hoeveelheden regen en het wad zelf dat vol met "flap"lag.Er werd ook niet veel gevangen er waren uiteindelijk maar 9 vissers die een visje wisten te vangen .Al snel werd echter duidelijk dat Ab Tot dit potje ging winnen hij had al 10 vissen voor de wissel en na de wissel wist hij er nog 4 bij te vangen. Klasse gevist Ab het verschil met de nummer twee Gerard Oltmans waren 7 vissen. Na de wedstrijd is ter plekke besloten dat we de volgende wedstrijd op het strand te Groote Keeten gaan vissen en dan maar hopen dat er daar een visje zit tot 18 september allemaal.

19 juni

Vandaag onder mooie omstandigheden de vijfde wedstrijd van de zomercompetitie gevist te Groote Keeten. Het was op het eerste gezicht vandaag een mooi zeetje met een prima branding. Het viel vooralsnog niet mee om er een vis te verschalken in het eerste vak was het op Aad na ook maar matig . Aad wist er nog 5 visjes uit te halen . Het tweede vak was iets beter . Na de wissel zijn er niet zoveel meer bijgekomen en moest iedereen voornamelijk vuil plukken . Verder wist Klaas nog een paling van 68 centimeter te vangen. Dit was de laatste wedstrijd voor de zomer we gaan 21 augustus weer beginnen op de Bierdijk en we hopen jullie dan allemaal weer te zien.

5 juni

Vandaag de vierde competitiewedstrijd gevist onder zowat zomerse temperaturen. Er is gevist van hoog naar laag met een mooie branding voor de kust. Vanwege eventuele badgasten was het parcours een stuk naar het zuiden verplaatst.Voor wat ik kon zien is er eigenlijk vanaf de start vis boven water gekomen. Het waren vandaag voornamelijk weer bot en zeebaars wat de klok sloeg Ab wist een zeebaars van 47 centimeter te verschalken. Totaal is er meer als 30 meter vis gevangen door 20 vissers een mooi resultaat dus. Winnaar vandaag was Klaas Winter die 13 vissen wist te vangen met een totaal van 334 centimeters. Nog 1 wedstrijd voor de zomer vanaf het strand van Groote Keeten . We hopen jullie allemaal te zien op 19 juni.

5 mei

zondag hebben we de tweede zomercompetitie wedstrijd gevist op het strand van Groote Keeten . Er waren vandaag 23 deelnemers die zowat allemaal een vis gevangen hebben en dit allemaal onder prachtige omstandigheden. We visten dit keer van laag naar hoog en er werd vanaf het begin al vis gevangen.Rob scoorde in de eerste helft al 5 vissen en Leo naast me pakte er naast de dam ook 5.Uiteindelijk wist Rob er 8 te vangen en werd daarmee dag winnaar .Tweede was Gerard Oltmans die nog een mooie baars wist te verschalken van 47 centimeter.

Gerard met zeebaars

Volgende competitie wedstrijd is op 22 mei om 8 uur inschrijven, we hopen jullie dan weer te zien.

De Handyfish wedstrijd 2016

Eerste korps Rik Hengelsport

2ekorps Bij de Vleet

3e Korps team Pfeiffer

De 3 vakwinnaars Jurgen van Rijswijk Nico Mooij en Sjaak v/d Bliek

De overall winnaar Jurgen van Rijswijk

Zondag 24 April is de jaarlijkse Handyfish wedstrijd wedstrijd weer gevist . De vooruitzichten voor zondag waren op voorhand ronduit slecht.Harde noordwesten wind met buien en dat bij een temperatuur van 5 graden . Bij het uitzetten van het de plaatsen stond het water zowat nog tegen het duin waardoor de strekkers absoluut niet te zien waren. Dit resulteerde helaas in het feit dat sommige vissers recht voor een strekker stonden onze excuses daarvoor maar de omstandigheden waren nu eenmaal niet beter. Uiteindelijk na wat afzeggingen hebben we gevist met 73 mensen. We hebben gevist van hoog naar laag water en het was weer traditioneel plekkerig met de stekken. Bijvoorbeeld de mensen van C1 tot C8 wisten slechts 1 vis te vangen en van plek B40 tot B51 kwamen er 55 vissen boven water. Hieruit blijkt dat de verschillen groot waren. Totaal zijn er deze zondag 199 vissen gevangen met een lengte van zowat 49 meter.Uiteindelijk wist de winnaar Jurgen van Rijswijk uit vak B 10 vissen te vangen met een lengte van 2.54 meter klasse gevist Jurgen proficiat.De 2e vakwinnaar uit vak C was Nico Mooij met 6 vissen en 1.67 meter hiermee bleef hij de derde vakwinnaar Sjaak v/d Bliek 6 centimeter voor.Bij de korpsen werd het team van Rik Hengelsport glansrijk eerste met een totaal van 19 wedstrijdpunten tweede werd het alom gevreesde team Bij de Vleet met 27 wedsrijdpunten en derde was team Pfeiffer met 30 wedstrijdpunten.De algehele uitslag staat elders op deze site.Rest mij om de meetploegen te bedanken en natuurlijk onze sponsor Bert Schouten van Handyfish.

Zondag 20 Maart.

Vandaag hebben we de eerste zomercompetitie wedstrijd gevist op het strand van Groote Keeten . Er waren vandaag 22 deelnemers die zowat allemaal een vis gevangen hebben. Het bleek vandaag op veel plekken een hele taaie visserij. Sommige vissers wisten toch heel ver weg een aardig aantal scharren te verschalken . Bij de wissel was al duidelijk dat Tom van de Pol weer goede zaken had gedaan met al 8 vissen op de voet gevolgd door John en Teun. Na de wissel wist Tom er nog 2 bij te vangen en werd met 10 vissen vandaag de welverdiende winnaar . Hij wist 2 meter 6 te vangen tweede was John Beun die uiteindelijk maar 6 centimeter minder had . De volledige uitslag staat elders op de site. Volgende competitie wedstrijd is op 1 mei dan beginnen we weer 1 uur eerder, we hopen jullie dan weer te zien.

Zondag 6 Maart

hebben we de laatste wintercompetitie van 2016 gevist op Petten. Het was op voorhand nog spannend in de bovenste regionen met 5 man binnen de 14 punten van elkaar na aftrek van de hoogste wedstrijd qua punten.Dit was aan de onderkant hetzelfde waar ongeveer drie man aan het strijden waren voor de poedelprijs deze werd gegeven aan diegene die in vier wedstrijden het meeste aantal wedstrijdpunten had en daarna het minste aantel centimeters vis. Het parcours lag er prachtig bij en Cees Ottens die naast me stond pakte al heel snel twee zeebaarsjes. Dus die deed nog volop mee voor de eerste prijs. Een stukje verder op het parcours stond Tom van de Pol die na drie wedstrijden bovenaan stond in de competitie Wij konden van onze stek zien dat Tom ook op de vis zat. Verder werd er vooral de eerste twee uur overal wel een visje gevangen. Na de wissel moest er al gauw naar achter gelopen worden omdat het water heel snel opkwam.Uiteindelijk werd Tom ook deze wedstrijd eerste en mag hij zich met het best mogelijke resultaat van 3 wedstrijd punten Winterkampioen noemen van de Niprowintercompetitie. Rest mij nog te zeggen dat wij Nipro als sponsor hartelijke danken voor zijn steun en Nw9 hartelijk danken voor het gebruik van de trekker op het Pettemer strand.Winnaar van de poedelprijs was inderdaad een spannende maar onze voorzitter Ron wist deze prijs in de wacht te slepen voor de neus van Aad door 3 centimeter minder te vangen . Dit keer was de prijsuitreiking bij Moritz in Petten en kregen we van iedereen die aanwezig was het groene licht om het volgend jaar op dezelfde manier te organiseren waaruit blijkt dat we op de goede weg zijn. De gehele uitslag is elders op de site te vinden.

De nummers een twee en drie Tom Cees en Andre gefeliciteerd mannen!!

Wij hopen jullie allemaal te zien op 26 maart bij de eerste zomerwedstrijd te Groote Keeten.

Zondag 28 februari.

Vandaag hebben we de derde wintercompetitie wedstrijd gevist op Hargen. Dit in tegenstelling tot de eerste twee wedstrijden onder prachtige omstandigheden.We waren vandaag met 22 vissers die van hoog naar laag water moesten vissen . Dit bracht nogal grote verschillen met zich mee. Werd er in het begin mondjesmaat een visje gevangen later kwamen er vele vissen omhoog op de hoge nummers alwaar men goede 60 meter verder naar voren op zandbank kon vissen. Dit resulteerde uiteindelijk in de volgende uitslag nummer 1 Tom van der Pol met 3 m 74cm klasse Tom je wist in de laatste 2 uur toch 15 vissen te vangen en daarmee Rens te verslaan. Rens nummer twee met 3m 21cm. De rest van de uitslag is elders op de site te vinden. Volgende week eenmalig op het strand van Petten verzamelen bij Dijk te Kijk om 9 uur.

Zondag 10 januari.

Vandaag hebben we de eerste wintercompetitie wedstrijd gevist op Hargen. We hebben dit jaar een iets andere opzet waarbij de prijzen na de competitie pas verdeeld worden. Het heet vanaf nu de NIPRO wintercompetitie omdat we Richard Pronk van Nipro hengelsport bereid hebben gevonden om deze competitie te sponsoren. De eerste wedstrijd vandaag hebben we gevist met 24 deelnemers onder niet de meest ideale omstandigheden er stond een windkracht 6 a 7. De zee viel mij nog wel mee er kon goed gevist worden . De vangsten kwamen vooral van de hoge nummers in het noorden bij de lage nummers was het echt sprokkelen . Vandaag werd Cees Ottens eerste met 9 vissen en Bas Hollander tweede met 8 vissen voor de rest van de uitslag moet je elders op deze site zijn . We hopen jullie 7 februari weer te zien.