Welkom,

Op deze site willen wij u kennis laten maken met Hengelsportvereniging HSV de Snoek te Hippolytushoef.

De oprichting van de vereniging vond plaats op 18 december 1948 's avonds om 20:00 uur in het "Eigen Gebouw" te Hippolytushoef en er waren hierbij 23 aanwezig welke terplaatse toen allen lid werden. Als voorzitter werd Tjeerd Brouwer benoemd, hij heeft het voorzitterschap vele jaren voortgezet. Na twee jaar was het ledental reeds gegroeid naar 103 waaruit bleek dat er aan een duidelijke behoefte werd voldaan. In die tijd was de vereniging aangesloten bij de landelijke C.N.H.V., waarbij de afdracht per lid Fl 1.75 bedroegen, dat ligt nu iets hoger. Men viste toen voor prijzen als sigarettendozen, portemonais en broekriemen. In 1952 werd het lidmaatschap van de AHB aangegaan, de AHB ging later over in de N.V.V.S. Bekende voorzitters van De Snoek die in die tijd het gezicht van de vereniging bepaalde waren o.a. Tjeerd Brouwer, Jaap Krikke, P.G. du Pau en F v/d Graaf. Bij dit rijtje mag zeker de naam van ons erelid D. Garrelts niet ontbreken, hij heeft vele jaren als bestuurslid en secretaris de vereniging gediend. Sportief gezien mocht de vereniging kampioenen huldigen bij het NK Kustvissen, Vliegvissen, Bootvissen E.F.S.A. Nederland boot. Ook was er nog succes voor vz. J van Trappen die bij het NK baars als kampioen werd gehuldigd. Het ledental van de vereniging ligt rond de twee honderd en vijftig en de jeugdafdeling heeft een .. leden, al met al bloeit de vereniging als nooit te voren, mede doordat de de leden zich laten gelden bij plaatselijke, regionale, landelijk, maar ook internationale wedstrijden.